maandag 29 oktober 2012

Neocolor II
 
Gisteren een uurtje langer gelegen in bed, want was allang wakker natuurlijk.
Ontbeten met elkaar, croisantje, eitje, beschuitje, verse jus en veel gekwek.
Sterre moest zingen in het koor voor de kerk, dus ging al vroeg naar een vriendinnetje zodat wij lekker thuis konden blijven.
Toen de boel aan kant was de creaspullen voor de dag gehaald en mijn Ar gestrikt om me te helpen met snijden van papier, daar heb ik geen!! geduld voor.
 
Ik had wat blikken gespaard, gebruik ik zelden dus dat duurde ff, maar ik had er drie, twee grote en 1 kleinere.
Ik wilde ze beplakken, zodat ze er gezellig uit zien en dan vullen met mijn penselen, verfstiften en fineliners en doodle pennen.
Strikje erom en klaar is kees!
 
 
Eerst rood egaal papier erom, rood, een van mijn favoriete kleuren.
Onze Floor op het hoekje van de tafel, moet er natuurlijk perse bij!
 
 
Daarna beplakt met vierkantjes, reepjes en rondjes  in drie designs.
Helemaal ingesmeerd met muds pod, en gauw bovenaan een strikje geplakt omdat ik daar zo van hou.
Ik vind ze helemaal leuk!
 
 
Ondertussen was mijn oudste dochter aangeschoven, zij moest nog een opdracht voor tekenen afmaken.
En wat vind ik in haar tekendoos, die ze altijd op school heeft, ...
Jawel...
NEOCOLOR II
Whaaa...dat staat bovenaan mijn verlanglijstje, duhhh!
En nu zomaar binnen handbereik.
Ja dat had ze aan het begin van het jaar gekregen voor de examenklassen tekenen.
Geen idee van gehad, en zo leuk.
Moest ik natuurlijk gelijk proberen.
 



 
Lekker krassen, daarna met veel water eroverheen en voila, mooi in elkaar overlopende kleuren,
heel fel en sprekend!
 
 
Ar had ook nog ruitjes gesneden van foam, en ik heb er een stempel van gemaakt, geweldige vorm vind ik dat.
Stempel in het midden ook nog even ingekleurd.
Omdat ik nu de kans had en het niet kon laten...
 
 
Ook de letters geschilderd, pakte niet zo goed uit omdat de fineliner uitloopt wanneer het nat wordt.
 
 
En zo zijn we toch een hele poos lekker bezig geweest met elkaar!
 
****
 
 


2 opmerkingen:

  1. Hoi Siets,

    Wat een leuk blog heb je en wat heerlijk creatief ben je. Die neocolour werkt heerlijk hé? En zo heerlijk dat je daarna met water het kunt bewerken. Krijg je mooie effecten mee. Ik gebruik ze ook in mijn artjournal. Ik wens je een creatieve week toe.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk een reactie te lezen...ja ben net begonnen met dit blog maar vind het wel leuk om te doen. Zo krijgen de dingen die ik doe wat meer demensie zeg maar.
      Ik ben nog echt heel basis hoor en heb nog niet zoveel spul maar doe mijn best (misschien zelfs nog wat teveel). Hoop dat je weer wat beter bent en ook lekker creatief bezig kan deze week, is tenslotte rot weer! Groetjes,
      Siets

      Verwijderen